Er jeg klar til drift?

Få en guide i hvordan du sikrer dig at din virksomhed er helt klar til drift på Boligflow. Vi tager dig igennem alle de vigtigste funktioner.

Der er mange måder at komme i gang på Boligflow. Du kan få et gratis onboardingmøde hvor vi hjælper dig godt i gang, eller du kan give dig i kast med systemet selv og oprette lejemål og lejekontrakter, samt tilknytte din betalingsserviceaftale.

Uanset hvad, er det altid rart at kunne sikre sig at man har gjort det hele rigtigt. Du sidder måske og tænker "er jeg klar til drift, eller er der noget jeg mangler?" Derfor har vi samlet en guide med de punkter du kan gennemgå inden du sætter din virksomhed i drift og vi begynder at køre opkrævninger herpå.

Bankoplysninger

Husk at indtaste dine bankoplysninger under Indstillinger -> Systemindstillinger.


Selvom du bruger Betalingsservice, er det vigtigt at du har skrevet dine bankoplysninger ind. Dette skal vi bl.a. bruge hvis du laver flytteopgørelse eller forbrugsregnskab i Boligflow, og der skal tilbagebetales penge til nogen der er fraflyttet og/eller ikke er oprettet hos Betalingsservice.

Vælg Betalingsmetode

Boligflows primære betalingsmetode er Betalingsservice. Derfor opfordrer vi altid vores kunder til at oprette en betalingsserviceaftale, som de derefter kan tilknytte deres virksomhed i Boligflow.

Har du ikke allerede oprettet en Betalingsserviceaftale? Så kan du læse hvordan du gør her.

Ønsker du eller lejer ikke at benytte jer af Betalingsservice, understøtter systemet også bankoverførsler. Hvis du ønsker at bruge dette, kan du læse mere om det her.

På dine lejemål kan du se hvilken betalingsmetode der er valgt, samt ændre på det.

Standard betalingsmetode.png

Restanceforløb

Skal Boligflow udsende påmindelser, påkrav og ophævelser til dine lejere, hvis de ikke betaler? Husk at slå funktionen til under Apps.

Restanceforløb.png
Klik på "Tilføj til Boligflow".

Vælg om Boligflow skal udsende påmindelse til dine lejere inden vi sender påkrav.

Sæt i drift

Hvis du har udført alle ovenstående punkter, så er du klar til at sætte din virksomhed i drift. Dette gøres af 2 step.

Ejendom

Sæt de ejendomme i drift som du ønsker skal opkræves og driftes gennem Boligflow.

Ejendomme drift.png

Klik på de ejendomme du vil sætte til drift og vælg "Ja" i "Klar til drift".

Ejendom drift ja.png
Virksomhed

Som det sidste skal hele din virksomhed sættes til drift i Indstillinger.

Virksomhed drift ja.png

Nu er du klar!

Du har gjort alt det du skal for at være klar til drift i Boligflow, så det eneste der er tilbage, er at vente på at vi kører de første opkrævninger for dig.

Du kan altid følge med i hvornår vi sender opkrævninger ved at kigge i kalenderen på dashboardet. Kig efter den røde prik og klik på den for at læse mere.

Screenshot 2022-05-24 at 09.20.02.png

Her kan du se at vi sender dine opkrævninger til Betalingsservice. Hvis du har opsat med bankoverførsel, er det på denne dato vi udsender mails til dine lejere om betaling.

Screenshot 2022-05-24 at 09.20.11.png

Support

Husk at vi altid sidder klar til at hjælpe dig i supporten, hvis du har spørgsmål eller udfordringer.

Du kan kontakte os på telefonen hver dag mellem 8-17, eller på et hvilket som helst tidspunkt via e-mail:

+45 70 60 20 03

support@boligflow.dk

Vil du høre mere om Boligflow?