Produktopdatering April 2022
Læs om alle de nye funktioner, der er lanceret i Boligflow, samt opdateringer og forbedringer til eksisterende features.
Erhverv
Vi ved, at de fleste ejendomsinvestorer har en blandet portefølje af almindelige og kommercielle lejemål. For at gøre det endnu nemmere for jer at have det fulde overblik over jeres virksomhed, har vi arbejdet på forbedringer og nye features, som gør, at Boligflow bedre kan understøtte diverse kommercielle lejemål.
Læs videre for at se hvilke nye features, der kan lette din ejendomsadministration endnu mere.
Lejekontraktsflow med egen pdf
Erhvervslejekontrakter kan være ligeså forskellige som dag og nat, og du har helt sikkert nogle specifikke forhold, der gælder for netop dine lejemål. Derfor har systemet ikke lavet et standard flow for erhvervslejekontrakter, da det ikke ville kunne understøtte alle scenarier. I stedet kan du uploade den erhvervslejekontrakt, som du har udarbejdet, og udsende den til digital underskrift. Præcis ligesom du gør med dine boliglejekontrakter.
Få en guide til denne funktion i vores FAQ her
Moms
Som en hel essentiel del af erhvervslejekontrakter, er det selvfølgelig muligt for dig at vælge om lejeren er momspligtig.
Opkrævningsintervaller og udsendelse af opkrævninger
I erhvervslejekontrakten er det selvfølgelig også muligt at vælge mellem forskellige opkrævningsperioder, deriblandt månedligt, kvartalvis, halvårligt og årligt.
Opkrævning med faktura
Når vi udsender opkrævninger til lejere på erhvervslejemål, medsender vi selvfølgelig en faktura som indeholder alle de lovpligtige oplysninger.
Du kan se et eksempel på en faktura til et erhvervslejemål her
Restanceflow til erhverv
Vi har altid været stolte af vores restanceflow i Boligflow, og er glade for at kunne mindske den tid, du ellers skulle bruge på at printe og sende påkrav og ophævelse. Derfor er vi glade for at vi også kan tilbyde denne funktion på erhvervslejemål.
Vi har selvfølgelig sørget for at restanceflowet følger erhvervslejeloven, indeholder alle de korrekte oplysninger, har det rigtige påkravsgebyr og henviser til de korrekte paragraffer.
Få frigjort tid, likviditet og hurtigere support med EWii
Der kan være meget bøvl, når det drejer sig om lejeres tilmelding til elleverandør. I en ejendom har du måske 5 forskellige leverandører, alt efter dine lejeres præferencer, og du har et værre postyr, hver gang nogen fraflytter, og du overtager deres el-aftale.
Derfor har vi lavet et samarbejde med EWii og løst problemet med 'automatisk el-tilmelding' i lejekontrakten.
Udover de mange fordele du får hos EWii, har de bl.a. også et dedikeret supportteam til ejendomsudlejere. Det er et kundeserviceteam med speciale i boligudlejning, og dem får du et direkte telefonnummer til.
Læs mere om vores samarbejde med EWii, hvilke fordele du får, og hvordan du kommer i gang med at bruge det.
Automatisk tilmelding til elleverandør
Når du udsender en nye lejekontrakt til digital underskrift gennem Boligflow, udsender du samtidig også en fuldmagt til tilmelding hos EWii. Når lejer underskriver denne fuldmagt, bliver de automatisk tilmeldt.
Der er ingen binding, så lejer kan stadig tilmelde sig noget andet senere, hvis de får et tilbud de mener er bedre.
Få en guide til denne funktion i vores FAQ her
Dine fordele hos EWii
Som tidligere beskrevet, tilmelder Boligflow nye lejere direkte til EWii. Når de fraflytter, tilmelder systemet også udlejer til EWii, såfremt der er en tomgangsperiode. Dette sikrer, at lejer får tilmeldt sig til el, samt at el-aftalen i tomgangsperioder overdrages til EWii.
For kort at liste nogle af dine fordele hos EWii op, får du bl.a.
Forbedret likviditet
Mindre bogføring
Ensartethed i porteføljen
Direkte nummer til et dedikeret support-team
For at høre mere om EWii og hvordan du får mest muligt ud af vores samarbejde med dem, kan du kontakte dem på de kontaktoplysninger der står herunder.
Kontaktoplysninger
26 88 34 06
kasp@ewii.dk
https://www.ewii.dk/udlejere/kundeservice/kontakt/
Interaktive guides
Når man sidder søndag aften og udarbejder en ny lejekontrakt eller arbejder på at tilmelde en lejer til betalingsservice, så er det vigtigt at man kan få den hjælp man har brug for, selvom supporttelefonen er lukket.
Indtil nu har vi arbejdet på at skrive så mange udførlige guides som muligt, således at vores brugere altid kunne finde svar på deres spørgsmål, ligemeget hvornår.
Men vi ved også at det sommetider er nemmere at blive guidet gennem systemet, i stedet for at læse en artikel. Derfor har vi fået nye interaktive guides som kan hjælpe dig med at navigere rundt i Boligflow og besvare dine spørgsmål, helt uden at du behøver forlade platformen.
Du har måske allerede set det lille ikon nederst i højre side?
Når du klikker på ikonet, åbner en verden af interaktive guides sig. Brug overskrifterne i venstre side til at finde frem til den guide du leder efter, eller brug søgefunktionen.
Brug af forudbetalt leje og/eller depositum på allerede udsendte opkrævninger
Når en lejer fraflytter, har du altid mulighed for at gøre brug af forudbetalt leje i opsigelsesperioden når du opretter opsigelsen. Men hvad så hvis lejeren ringer efter at opkrævningen er sendt ud og spørger om du kan gøre brug af forudbetalt leje på den?
Dette er nu muligt! På den udsendte opkrævning, kan du oprette en betaling, og under beholdning vælge mellem depositum og forudbetalt leje. Når du vælger en af disse, vil det også blive bogført korrekt så det bliver let for dig at lave flytteopgørelsen.
Få en guide til denne funktion i vores FAQ her
Pause og genoptage et restanceflow
Har du oplevet at en lejer pludselig trækker sin husleje tilbage? Eller at en lejer lover at de betaler om et par dage, men i sidste ende betaler de aldrig og nu er deadline for udsendelse af påkrav gennem Boligflow overskredet?
Alle de problemer er du foruden nu, det er nemlig blevet muligt at pause og genoptage restanceforløb. Påkrav kan tidligst udsendes 5. hverdag efter forfaldsdato, og herefter har vi givet dig 5 ekstra dage at gøre godt med.
Det betyder at Boligflow kan nå at registrere hvis en lejer tilbagetrækker sin husleje 7 dage efter forfald og kan herefter sende et påkrav til lejeren.
Læs mere om denne funktion i vores FAQ her
Det betyder også at du kan pause restanceflowet dagen inden påkrav sendes, og genoptage det op til 5 dage efter den dato hvor vi under normale omstændigheder tidligst havde sendt påkrav ud, i tilfælde af at lejer ikke overholder jeres aftale.
Læs mere om denne funktion i vores FAQ her
Slet en kreditnota eller en manuel indbetaling
Vi kommer nok allesammen til at klikke på noget forkert engang imellem. Derfor har vi nu gjort det muligt for dig at slette en kreditnota eller en anden manuel betaling du har oprettet på en opkrævning.
Som du kan se på billeder herunder, er der et lille ikon ved siden af kreditnotaen med en skraldespand. Klik på den for at slette kreditnotaen.
Det samme gør sig gældende ved en bankoverførsel der er indtastet forkert.
Få en guide til denne funktion i vores FAQ her
Slet påkravsgebyret på en opkrævning
Sommetider bliver der måske sendt et påkrav til en lejer som alligevel ikke skulle have modtaget det, eller måske har i lavet en aftale om at lejeren ikke behøver at betale påkravsgebyret alligevel. I det tilfælde kan du nu fjerne påkravsgebyret fra en opkrævning.
Dette gøres på præcis samme måde som når man sletter en kreditnota eller en manuel indbetaling, men du kan selvfølgelig også få en guide til denne funktion i vores FAQ her
Indtast lejers adresse manuelt
Har du sommetider lejere hvis forrige adresse var en udenlandsk? Så har du sikkert savnet en mulighed for at overskrive de adressedata vi henter fra BBR registret. Derfor er det nu muligt for dig manuelt at indtaste lejers adresse, så det hele stemmer overens i kontrakten.